Kebaya
BAB I
PENDAHULUAN
A. Latar Belakang
Kebaya yaiku blus tradhisional kang dienggo wong wadon ing Indonésia. Kebaya digawé saka bahan kang tipis lan biyasané dienggo karo sarung, sléndhang, jarik utawa bathik. Kebaya uga kena dienggo karo songket lan klambi tradhisional liyané. Kebaya asalé saka tembung arab abaya kang tegesé sandhangan. Sadurungé taun 1600 ing Pulo Jawa, kebaya mung dienggo karo kulawarga krajan. Ing jaman jajahan Belanda wong Eropa banjur nganggo kebaya. Kebaya dadi klambi resmi. Kebaya banjur divariasi bentuk lan motifé, ana kang nganggo kain sutra, nganggo sulaman werna-werna. Saiki kebaya uga dhimodifikasi karo rok lan clana jean. Kebaya uga nduwéni model kang werna-werna. Ana kang simétris lan asimétris. Kebaya dimodifikasi karo payèt, bordiran lan renda-renda. Sabe dhaerah ing Indonesia nduweni kebaya khas dhewe-dhewe, kayata kebaya Jawa, kebaya Bali, lan liya-liyané.
B. Rumusan Masalah
1. Opo iku Kebaya ?
2. Sejarah Kebaya ?
3. Perkembangan kebaya ing nusantara ?
C. Tujuan
1. Neragake opo iku kebaya
2. Neragake sejarah kebaya
3. Ngerti perkembangan kebaya ing nusantara
BAB II
PEMBAHASAN
A. Sejarah Kebaya
Kebaya – asalé saka tembung Arab ” abaya ” kang tegese sandhangané. Kebaya dipunyakini asli saka China atusan taun kepungkur. Banjur nyebar kanggo Malaka , Jawa , Bali, Sumatera, lan Sulawesi . Sawisé Jawa sing njupuk Panggonan atusan taun, klambi Ditampa ing budaya lan lokal khusus .
Sadurunge 1600, ing pulo Jawa, kebaya iku klambi mung lungse dening
kulawarga kerajaan ana. Sak periode Walanda kontrol pulo, wanita Eropah wiwit nganggo kebaya minangka formal sugih . Sak iki wektu, kebaya diganti saka mung kanthi nggunakake mori kain sutra karo nggunakake warni sulaman .
Padha sandhangan disebut ” kebaya Jeng ” iki pisanan nemokke dening wong Peranakan saka Melaka . Padha nyandhang sarong lan ayu manik sepatu disebut ” sepatu Bukit Manek “. Saiki, Jeng kebaya punika nglakoni nganyari maneh , lan kondhang ing antarane non- Asia wanita.
Swara wektu, Desain Batik Sarongsimagem sarongs batik diganti lan eroded tambahan. Menapa malih, sak pendhudhukan Jepang , ing wektu bangsa kreativitas lan produktivitas kanggo suda kanggo tingkat paling . Pendhudhukan Jepang ing Indonesia Cut perdagangantekstil garis lan ndhukung peralatan, pungkasanipun akeh omah produksi ditutup kebaya lan batik iku mung perusahaan sawetara bisa urip.
Wiwit wektu iku, kebaya tipis ngambah dibusak. Wanita pejuang kamardikan sing isih bisa nggunakake kebaya (paling jinis kebaya lan kebaya encim Kartini ), bali memopulerkannya , senadyan gadhah kanggo saingan karo sandhangan kulon sing dianggep luwih ” mbebasake ” wanita saka sasi symbolization kebaya, kang ngurung wanita ing corsets lan dawa puteran kain ( model Batik Sarongsimagem sarongs batik Modern ).
Sandhangan kang mirip kebaya diarani nyonya kebaya. Sandhangan iki digawé karo wong-wong pranakan Melaka. Wong-wong iku nganggo sandhangan iki karo sarung lan sepatu kanthi hiasan manik-manik kang diarani kasut manek.
Kebaya nduwéni lengen kang dawa, biyasané dienggo karo ngisoran kang dawa. Kebaya iku sandhangan kang khusus dianggo wong wadon. Kebaya biyasané dienggo ing acara resmi kayata nganténan, resépsi, kartininan, lan acara-acara penyambutan tamu agung.
B. Perkembangan Kebaya ing Nusantara
Kebaya Indonesia nasional sugih . Klambi nasional asalé saka Jawa kebaya desain mbek lan budaya hegenomi dominasi saka suku 200 sing dadi bagéan saka Indonesia. Kebaya Ing pepadhan dikembangaké saka pola dhasar sing wis paling saka wilayah klambi . Miturut asil panaliten conducted ing buku Traditional Busana ing macem-macem wilayah Indonesia, kang dikenal wanita sing bentenaken dening sugih kaos mbukak kategori ing ngarep (kaya kebaya ) lan sandhangan sing mbukak ing mburi (kaya sandhangan kurung ) karo jeneng utawa istilah .
Ing kolonial kaping, kebaya rasukan bisa sabenere nuduhake beda ing sosial kelas wong saka kabeh mlaku gesang. Wanita Walanda nganggo kebaya, karo motif saka sing lungse dening wanita Jawa . Sregala ngagem batik , karo sutra, Beludru utawa brocade kebaya . Biasa wong nganggo batik lan kebaya diprodhuksi. Kebaya bisa mbedakake wanita menyang basa sosial kothak punika standar, kang menehi pratondo grup ètnis , pendhudhukan lan status sosial wong sing dadi leluhure utawa sing bojo lanang .
Sawisé kamardikan Indonesia, kebaya rasukan duwe beda makna lan kawujudan . Yen ing jaman revolusi iku simbol saka identitas pribumi , banjur jaman Soekarno utawa nalika Indonesia bangunan , kebaya gadhah ciri nasional. Kebaya wis dadi ciri khas Indonesia kebaya lan batik wiwit sawijining Bukak minangka sugih nasional dening Gubernur Jakarta Ali Sadikin ing 1968 padha liyane fokus ing pangaruh formal .
Ing sajarah Indonesia kebaya desain dala pembangunan kanggo tanggal tabet menawa kebaya nglakoni proses transformasi loro enculturation lan Jawa liyane saka njero uga saka njaban negara Indonesia. Mulai jaman kolonial menyang saiki rancangan kebaya ngalami akèh owah-owahan akeh . Nganti taun 1970-an , perancang wiwit nggawe Buzz ing kreatifitas ditibakake uga terus berkembang sawijining inovasi ing rancangan kebaya dadi warna banget , contone , saka desain, materi, panggunaan partner . Kebaya ora mung pasangan saka kain dawa lan sarung tangan piyambak nanging bisa uga dadi rok, kain dawa, celonone malah jins.
Pembangunan dina fashion nimbulaké macem-macem opsi kanggo wanita sugih . Kepinginan goleki modern lan prasaja , efficient sabab nyandhang kebaya fashion wiwit nilar dening wanita. Sing cenderung kanggo nyandhang sandhangan liyane desain outweigh nyandhang kebaya fashion nalika viewed saka Nilai saka practicality lan modern kesengsem . Kedadean wis tontonan sing ana owah-owahan ing fungsi saka kebaya amerga mung digunakake ing tartamtu acara, contone , palakrami, Lebaran , uga formal acara. Iki wis mimpin menyang idea saka Indonesia fashion desainer kanggo inovasi lan berkembang sing kreatifitas ing rancangan kebaya, kebaya telpon supaya bisa ditampa uga gadhah dhewe Nilai kanggo wanita Indonesia.
BAB III
PENUTUP
Supaya kita digawe kertas bisa migunani kanggo wong sing maca lan nambah wawasan kanggo wong-wong sing maca kertas iki. Lan penulis ngapunten yen ana kasalahan ing nulis kata lan kalimat ora cetha, ngerti, lan tulung aja straightforwardly tergabung menyang pepati.
Lan kita uga nyana yen kertas iki bakal nambah maca motivasi lan gegayuhanipun mengapai ing pengin, amarga aku digawe kertas iki nduweni teges banget jero.
Dadi mugia tutup kita manut lan kita matur nuwun sanget.